Jag är Jennie

Hej!

Jag heter Jennie och är en tjej på 11 år, fyller 12 i slutet av november. Jag går i 5:an på Hedens skola utanför Sala. Skolan är ganska liten men hur mysig som helst, känner mig inte osäker när jag ska gå till skolan.

Min familj består av:
Mamma Marie, pappa Björn, Lillasyster Julia, min halvsyster Josffin och en fågel Fenix som just nu bor hos mina kusiner. har även haft en hund som hette Cliffen.





På fritiden älskar jag att köra voltige men skulle vilja ha en bock att träna på, mamma och pappa kanske ska bygga en i sommar :)



Rider gör jag hos en granne som heter Ros-marie som äger hästarna Ludde och Lukett. Båda hästarna är skimlar. Lukett är mamma till Ludde och en annan häst som heter Cilla och är 3 år gammal.

Lukett är en underbar häst som är 26 år gammal, men hon fyller 27 nu i juni. Hon har tävlat högre klasser i dressyr, hoppning och fältävlan. Hon är som sakt en super duktig häst. Puss på dig underbara häst!



Ludde är en underbar häst på 9-10 år gammal. Han är duktig i hopp och fälttävlan och blir bättre och bättre även i dressyren. Har tävlat med en tjej som heter Sofie (hon tävlar honom nu). Hon är jätte duktig. En annan tjej som heter Stina har också tävlat ganska mycket med honom. Puss på dig underbara häst!



Själv har jag tävlat clearounder precis som Emmie fast lite mer och hoppas snart få tävla min första tävling med Ludde. Min bästa placering är 1:a i 60 cm (då på Bull)


Spelar även fotboll.




Kommentarer
Postat av: Alexandra

Du menade skimlar va?;)

2012-05-27 @ 22:33:02
URL: http://stallbrudarnaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0