clearround 5/5-2012

clearrounden idag gick super! han kändes hur fräsch som helst, och verkligen bäst!
började med att åka ner till stallet vid 20 i 8, borstade och mös med honom och taggade.
Sadlade och tränsade honom, sen satte vi på transportskydden. Lastade honom sen åkte vi.
Var hur nervös som helst, alltså asnervös!
när vi kom dit gick jag och emma direkt och betalade startavgifterna. Sen gick vi banan lite snabbt.
banan fastnade rätt bra iaf, bara omhoppningen som inte riktigt fastnade.
gick ut och mötte RM och Janne som hade fixat honom, hoppade upp och skrittade till stora padocken. Skrittade några varv sen travade jag. Det var ganska många ponnysar där, men gick bra ändå.
Sen var det bara jag som var där, så då började jag galoppera, gick super!
Sen skrittade jag mot ridhuset, väl där började jag trava smått och galoppera smått. Hoppade räcket och oxern en gång, sen var det min tur. Han var jätte pigg och verkligen sög tag i hindrena! härlig känsla!

Sen gick vi ut, hoppade en gång på oxern eftersom att dem höjjt till 60 cm, gick bra.
Sen kom vi in på banan och hoppade den utan några problem, han snuddade 2:an lite, men den låg kvar, puh.
hoppade omhoppningen utan probelm också! 2 felfria rundor!
supernöjd med dagen! filmer & bilder kommer senare, ska bara redigera dem lite grann!
pusshej♥


smakprov :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0