Sara Brokmark frågar (frågestund Jennie)

Hej
 
Sara Brokmark, som ni förövrigt kan läsa om på den här bloggen  http://ponnyybrudarna.blogg.se, ställde några frågor :) 

Vad är det mest du brinner för i ridningen? Vad är ditt mål med Lucifer? Värsta avramlingen? Kram!

Oj , jag menar Lukett* :)



Svar:
Lucifer och Lukett - rider dem lika mycket nästan. De är härliga båda två och Emmie och jag turas om.


Det jag brinner för med ridningen är att man får utmana sig själv i att göra svårare saker och att klara mer och mer. Jag gillar allt med ridningen hopp, dressyr, uteritt och att sköta hästen.

Mål med Lucifer är just nu att få honom gå i riktigt bra form i båda varven. I skritt, trav och galopp. Skulle också vilja komma ut på riktiga tävlingar och hoppa med honom.

Mål med Lukett är att hoppa en bana i lungt tempo ha ha... för det är en utmaning :D. Sen skulle det vara kul att rida en blåbärsdressyr och en clearroundhoppning på henne.

Värsta avramlingen haha var första gången jag red Lucifer. Vi hoppade ett hinder och tappade stigbyglarna, han hoppade och jag hamnade framför sadeln på halsen... haha. Sen fortsatte han hoppa och jag satt kvar första hindret men sen vid andra så flög jag av.... fast tur man har blivit bättre nu... haha

Tack för dina frågor. Kram!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0