dagens ridpass på Ludde - dressyr!

godkväller! 

ska snart släcka ögonen, och få min underbara skönhetssömn.
men först tänkte jag skriva lite om dagens ridpass!

började med att cykla ner till stallet vid ca halv 6 någon gång.
sen tog jag in Ludde direkt, borstade honom, och han var ganska skitig. 
mös med honom, idag var han väldigt uppe på mig, buffade och pussade & knuffades osv, och så fort jag ville prata med någon annan så var han uppe men mulen vid öronen eller såå, hhaha!

iaf, sadlade & tränsade, och satte igång,

i början så kändes han pigg, och lyssnade på hjälperna osv.
efter ca 5 min med blandning av lite skritt & trav så började jag trava ordentligt.

kändes helt okej, lyssnade bra, och ökade/minskade tempot när jag ville det.

galoppen var också helt okej, pigg och lyssnade bra med rösten. 
dock ville han sakta av så fort jag satte mig i galoppen, men då var det bara att hålla om med benen och använda rösten så gick det galant!

efter det hoppade Marie upp, men bara i ca 5-10 min, för att mjuka upp honom osv.
jag hoppade sen upp och började jobba honom.
var på volten, och satt ner i traven utan stigbyglar, ökade volten & minskade volten. Gick super stundvis, men jag måste träna mycket på hur jag har mina händer, och hur jag ska göra osv. men gick bra stundvis somsagt.
galoppen från det där fina och från det där jobbiga är svårt, han vill gärna springa in i galoppen, och det är det vi måste träna på att han inte ska göra, så efter lite om & men så gick det bra.

travade sen mer och då gick det mycket bättre! sen fick Julia (Jennies lillasyster) hoppa upp och trava lite, söta haha :)
borstade av honom, och satte på täcket och släppte in honom i sin mysiga box, och direkt började han vräka i sig sin gooooda mat, haha !

kortfattat: ridpasset gick helt okej. fin stundvis, men hade säkert lite träningsvärk och var lite trött sen igår då Sofie tävlade fälttävlan med honom!! FÖRRÄSTEN, dem kom 3:a :DD suuuveränt! 

nästa gång det blir dressyrlektion blir det på Lukett, längtar :)


finaste prinsen 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0