Ridning med Elsa och Misett

Hej!
 
Idag har jag ridit med Elsa och hästen som hon rider Misett, och jag red Lukett :-)
 
Vi började att rida i padocken och jag värmde upp henne i skritt, trav och galopp. Sen tränade jag på att få henne i form i trav och galopp :-P Gick super, hon sökte sig ner så fort jag började arbeta henne ♥
 
Efter att vi ridit i padocken i säkert mer än en halvtimme så tog vi en sväng i skogen som mamma visat mig, (ska visa Emmie den när hon kommer hem). Vi galopperade och travade nästan helatiden. Fast på hem vägen travade vi bara och skrittade (eftersom de kan bli lite väl taggade då). Var super kul! Efter att vi tvättat tränsen och ställt in Lukett och allt så tog vi Misett till sitt stall som är bara nåra meter bort. Där ställde vi in henne och gav henne kvällsmat. Fixade även hö till Donne och Hedwig. Så åkte vi hem och jag åt en god middag.
 
I morgon ska jag åka ner till Elsa tidigt på morgonen så ska vi mocka och troligtvis rida. Blåser det för mycket rider vi på kvällen. Ska även äta frukost hos Elsa :-P Tack så mycket Elsa! <3
 
Får bli två bilder på två snyggingar <3
Trackback
RSS 2.0