Gårdagens ridpass!

gårdagens ridpass gick sådär enligt mig.
var jätte varmt så var lite segt osv.
 
iaf, började med att cykla dit, var själv såå.
tog ut alla grejjer och fixade, sen hämtade jag Lukett... och hon kom GALOPPERANDES till mig,, sååå härligt! klappade henne jätte mycket i hagen, och gav henne morot, samt mös med henne innan jag tog ut henne.
pysslade med henne ett tag, borstade egenom osv, kände på skorna & benen om det blivit sår eller om det hade hänt något men nix, :) 
 
sadlade & tränsade sen gick jag in i padocken. 
RM & Janne var inte hemma, så jag var där helt själv, skönt faktiskt, fick mysa med henne rejält & tänka på allting runtomkring.
 
skrittade ca 10 min, sen travade jag ca 5 min sen galopp.
la fram en bom på mitten som jag travade över lite & galoperade & bytte galopp osv, vart ganska jobbigt så gjorde inte länge alls. efter det så skrittade jag ut en sväng på vägarna, var jätte mysigt för hon var lugn hela tiden men ändå glad, så kunde långa tyglar & pratade med henne och bara möös! hur sött?
 

när jag kom tillbaka så sadlade jag av och tog av tränset osv, borstade egenom henne lite noggrannare, sen klippte jag hovskäggen ( det som fanns, haha) och klippte lite man osv, sen släppte jag in henne i boxen, där hon fick sin mat. 
tog lite bilder också när vi mös (:
 
gick sen till dem andra hästarna i hagen, alltså 5 andra hästar, Cilla, Owe, Olle & 2 andra från Leonis stall, gav alla en varsin äppelbit, mums. dock inga bilder på dem..tyvärr.
 
cyklade hem & ååååt, mums.
har setat vid datorn sen dess, och bara tagit det lugnt. imorgon blir det sommarskojj på förmiddagen, sen stallet, och kanske vara med Elsa! blir nog super bra!
 
avrundar detta inlägget med några bilder från gårdagen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0