dagens dressyrpass!

idag stack jag ner till stallet vid 6 tiden!
 
fixade iordning Lukett ute, eftersom att solen lös osv, var ganska varmt.
 
borstade igenom henne, kammade man & lugg, redde ut svansen & kratsade hovarna, sen klippte jag till lite vid hovarna.
sadlade & tränsade henne, sen gick jag in i padocken tillsammans med Linnea som red Ludde. Linnea är deras dotter som red & tävlade Lukett förut!
 
iaf, Lukett kändes pigg redan i skritten! idag red jag utan väst pga min väst har dampat sig, har massa delar i den & dem har bytt plats osv, så den är typ paj!
 
aja, till saken.
travade igång henne & det kändes TOPPEN! hon var såå mjuk i högervarvet, lite svårare i vänster.
men jobbade mycket med vänster så tillslut gick hon super!
 

galoppen var den bästa, han ALDRIG, verkligen ALDRIG känt den galoppen på henne förut. Den var helt underbar, samlad & hon gick så fint, kort & mjukt!
helt underbart!
 
synd att ingen kunde ta kort/filma, för det var helt underbart!!!
 
avslutade med avskrittning på vägarna.
 
imorgon får både Ludde & Lukett vila tror jag, dem ska vaccineras, & jag fyller år så dem får en vilodag, skönt för dem ;)
 
på torsdag blir det lite hoppning tror jag! :D
 

Kommentarer
Postat av: Alva

Hej! Har skrivit om vad jag tycker om utrustning & galopp på min blogg. Skulle vara jättesnällt om du kanske kunde kika in  & kommentera vad du tycker om det jag sa! Btw, superfin blogg du har! :)

/ Alva 

2012-08-03 @ 10:41:48
URL: http://alvapyk.blogg.se
Postat av: Victoria , Hanna & Caroline ♥

Fin och intressant blogg ni har!! ♥ Det skulle vara jätte snällt om du kika in på vår blogg när du har tid :) Kram ♥

2012-08-04 @ 14:03:38
URL: http://krkryttare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0