Voltige i söndags

Hej!

I söndags var jag på voltige gick jätte bra, frörutom när jag skulle hoppa upp i trav på krut, på Ayla gick det bra men på krut så råkade jag hoppa upp i damsadel pågrnd av att hon råkade asta upp mig snätt :) Men det gör inget för annars gick det jätte bra. Jaja, men jag var den första som kunde hoppa upp i damsadel på krut och i trav :P Haha...

Det började med att vi värmde upp som vanligt, sen gick vi till bocken och tränade på det vi skulle göra på krut i  galopp.

Först skulle vi göra att man hade ena foten i "stigbygeln" och knät på hans rygg efter det skulle vi göra prinsen, halv stå på honom och sträcka upp handen, hoppa ner på hans rygg igen med raka ben, sätta sig på hans hals och sen ha kvar ena benet där och andra skulle man sträcka ut över hans rygg och till sist så skulle man hoppa av.

Har tyvärr ingen bild på den lektionen men mamma kanske kan ta kort på mig nästa gång :) 



Hej då!

Kramis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0