Ridpasset i går

Hej!

Igår var jag och Emmie nere vid stallet och red Ludde och Lukett, Sofie var där och red lite grann hon också. Men framförallt höll hon en jätte rolig lektion för oss. Tack Sofie! <3

Vi gick ner till stallet klockan typ halv 11 och när vi kom ner var Sofie redan där och hade tagit in hästarna. Vi började borsta på Ludde jag och Emmie. Sofie började göra i årdning Lukett och sedan skulle hon rida Lukett lite granna. Hon var lungn i går, alldeles lagom. Jag galopperade på Lukett runt hela fyrkantsspåret och på volten. I slutet hoppade jag små kryss med Lukett i trav och Sofie hoppade med henne lite högre i galopp :) Gick jätte bra.

Jag och Emmie bytte sedan och jag skulle rida Ludde pudde och han var ganska pigg. Jag fick rida honom med någon extra tygel som gjorde att han gick jätte fint och då fick man verkligen känna hur han verkligen ska gå. Galopperade på Ludde och travade, han gick jätte fint. Vi har även bestämmt att vi ska börja hoppa Lukett en gång i veckan.

Gårdagens ridpass är jag alltså väldigt nöjd med ! :)




Gullisar





Idag ska jag och Emmie ner och rida Lukett och Ludde. Vi ska börja att rida Lukett och sedan ska vi rida Ludde BARBACKA :D ska bli jätte roligt... :D Tror vi sticker ner samma tid idag eller senast klockan 11... :D

Idag ska jag vara med Emmie tills jag ska på övernattnings party hos Milou klockan 18:00 :D Ska bli jätte roligt.
Lite nervös för ridningen idag... men blir bättre och bättre. 




Kramis



Kommentarer
Postat av: My

Jag har veckansblogg, vill du va med? isåfall är det en direktlänk till veckans blogg här under! :D



http://mycorneliasofiakrave.blogg.se/2012/april/veckans-blogg.html#comment

2012-04-04 @ 15:20:05
URL: http://mycorneliasofiakrave.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0