sporrar och ridspö

vad tycker ni om sporrar?

ska man ha spö istället för sporrar, eller ska man ha sporrar istället för spö? vilket är snällast?

vad tycker jag?

jo, jag tycker så, att jag har aldrig använt sporrar, har bara använt spö.
Men sporrar är inte elakare tycker jag, för man kan göra illa hästen, med båda 2 "redskapen", om man inte kan hantera det. Folk kan sitta och piska det hårdaste dem kan på hästens bak, och bara piska,piska och piska. Med sporrar kan folk sitta och sparka hästen rakt i magen, och bara sparka,sparka och sparka.

Dem som gör det, kan inte hantera "redskapet". verkligen inte.

om man har en seg häst, och en rutinerad ryttare, kan man ha sporrar. för att skänklarna ska bli tydligare osv.
Spö kan man också ha, och piska till bakom skänkeln om inte hästen lyssnar.

men JAG skulle aldrig sitta och sparka hästen om jag hade sporrar, och kommer heller aldrig piska hästen så hårt att man gör illa den eller så! aldrig i hela mitt liv, förstånd har jag!

men tyvärr kan vissa inte hantera "redskapen" på rätt sätt, och då blir det såhär...


sår efter sporrar... uschh... hur kan man

felfelfel...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0