Veckans häst är....

SKOTTI FRÁ RAUFARFELLI!

så här skrev alva om varför hon ville det!

Alva (ponnymuppaar.blogg.se)
 ([email protected])
om veckans häst!:
Jag tycker Skotti frá Raufarfelli ska bli veckans häst.
Jag fick honom GRATIS.
Han är 19 år, för ett år sedan när jag fick honom, var han nästan hopprädd. Hans självförtroende var långt ner i marken kändes det som, han vägrade hela tiden och det blev bara värre och värre. Jag fick hålla hårt i tyglarna så han inte skulle bryta ut.

Sedan vände allt, vi klarade t.om. 30 cm hinder.
Han började tycka det var roligt! Jag lärde mig mycket hur jag ska rida en SVÅR häst, som inte ens klarade av att göra en volt i trav nästintill utan att börja springa och bli spänd.

I somras hoppade vi även upp till 115, han slog i men rev inte. En 19-årig ISLANDSHÄST , lärde sig på en sommar, hoppa 21 cm lägre än vad han själv är. Aldrig tidigare i sitt liv hade han hoppat.

Nu kan hhan gå i form i alla gångarter och vi har kommit längre än någonsin. Mer än jag trott. Men han har nog haft en dålig bakrund då han är SKITrädd för spön och var jätterädd om sitt huvud. Men nu kan jag göra vad som helst, rida med spö som hjälpmedel, stå från marken och coacha honom till rätta.

Jag kan ha honom lös på promenader, han travar och galopperar efter mig om jag springer före. Helt med fri vilja, han är LÖS. På en åker, i en skog, var som helst. Säger jag stanna kan han stanna, vill han inte så behöver han inte.

Han kan ridas helt lös, tidigare behövde jag rida med pessoa utomhus, men nu kan jag rida helt lös även ute.

Jag kan hoppa honom utan utrustning nu, tänk skillnaden.

Han har en grym personlighet, han älskar att driva med folk, när jag ber om en puss brukar han öppna munnen och slicka mig i ansiktet eller bita lite löst i läppen eller näsan.

Jag vet inte hur många gånger jag gråtit av lycka när han t.ex. försöka lägga sig ner PÅ KOMMANDO. eller den dagen allt vände, han blev positiv.

Han är en underbar häst som fångar allas hjärtan.

Han är bäst , för mig.

Snart är kanske vår tid över, vem vet.

Jag glömde nämna att han har lungproblem, han kan inte andas ordentligt. Ändå gör han allt det här FÖR MIG. Han kämpar verkligen, även om han kommer dö tidigare än alla andra hästar. Bara för hans sjukdom. Varför ska just han vara sjuk?

Han förtjänar att bli veckans häst, helt klart.

MIN åsikt!

Jag tycker att han ska bli veckans häst pga att den hästen är otroligt fin, och jag vet vad hur han har varit, eftersom att alva är en av mina bästa vänner, har hon pratat mycket om honom osv.
Han är en riktigt fin häst, som har mycket att lära, och Alva,... du rider honom asbra!♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0