rida lukett

Red Lukett i måndags. efter Ludde.
och hon var PIGG! men rolig!
skrittade på halvlånga tyglar, men var tvungen sen att ta tag i henne, för hon drog.
Sen travade jag, mjukade upp henne mycket, ökningar osvosv.
sen första galoppen, gick super! pigg men inte för pigg.
kunde inte galopera på en jätte stor volt, pga lite is här och där.
så volten var ganska liten, och det är ju jobbigt för hon söker sig ju ner jätte mycket och det gör det ännu jobbigare. Ialla fall!
andra galoppen gick bra, ett haövt varv, sen tvärnitade hon, och bockade, högt osv, men hade så bra balans så hände inte så mycket mer. HAHA, men det var så hon gjorde EXAKT med jennie, men jennie ramlade av, eller ja. hon berättade ju det.
men jag var lixom beredd på det, såå
och sen i tisdags red jag också henne. Hon var pigg, men inte så.
det var bara för att det blåste, men jag höll på att frysa ihjäl!
menmen. haha
inge is i padocken då, så var mycket bättre, på störra yta osv.
sen var hon jätte duktig i galoppen, inga problem.
det ända hon störde sig på var rådjuren utanför padocken som inte ville dra ! haha
dem var 2, tillslut när vi drog hem var dem 6 stycken!
haha
aja, min hund som var med älskadde det iallafall!

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0