dagens ridpass!

dagens ridpass var ju hoppning, och ska jag säga det själv är jag jätte nöjd med det!

Började med att jag och jennie gick till stallet, sen började vi direkt mocka.
sen efter det, så hämtade jag och Janne Ludde och Cilla, medan jennie stannade och började borsta Lukett som redan var inne. Sen började jag borsta Ludde, han var ganska skitig.
Kratsade hovarna, och han har ju fått broddar och sulor, så det var lite pill, men fick bort det mesta!

sen sadlade jag, och tränsade.

Skrittade sen ut på fyrkantspåret, skrittade i kanske, 7 min?
sen in på stora mittvolten i trav, sen gick jag ibland ut på fyrkantspåret och galooppa lite, då och då.
han var jätte fräcsh och pigg!

sedan hoppade jag fram på ett litet kryss, gick super!

sen på en oxer också! samma där, kanon!!

sen började jag hoppa, och det var typ en 2 kombination, med 5 meter emellan, tror jag (????)
han hoppade jätte fint, så höjde.
han hoppade också jätte fint första gången, sen andra gången FLÖÖÖÖG han över, hahaha, jag tappa stigbyglarna, och låg på halsen och guppa av nästan, men höll mig kvar, HAHHAA, garva ihjäl..
men hoppade det en gång till och gick super, så höjde ännu lite till. Då var det på 75 cm, och gick super det också!!

Så riktigt nöjd efter detta passet, nu blir det byte av hästar, så nu ska jag ha några dressyrlektioner! myyys!

bilder från idag!


bästaste!



där stannade han på 65 cm kanske, och hoppade , för kung och fosterland!

tappade stigbyglarna, och flög lixom mer upp och upp..

men du hoppar ändå bäst! ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0