åsiktsinlägg ang bett

då var det dem här jäääkla betten det var tjat om, så tänkte att jag skulle ta det jag också.

jag kan ha VIILKA bett som helst, bara hästen trivs att ridas med det.
Och jag kan klara av nästan vilka bett som helst, för jag är mjuk och så i handen. Det är jag bra på att vara.
Men hästen måste trivas osv, jag kan inte bara ta ett bett och rida med det för att jag tycker det är bra.
utan hästen måste även trivas med det.

när jag hoppar, måste jag ha ett ganska snällt bett eller vad man ska säga.
då jag kan dra till då & då, men det är INTE ofta, och Ludde är inte känslig. Okej, jag ska inte sitta och säga att han inte är känslig, då han kan tycka att det är skit att bli dragen i munnen, (dem som nu gör det), men tror att han trivs med mig, då jag somsagt är mjuk i handen utav mig.

Ludde OCH Lukett har nu 3-delat, och det trivs dem jätte bra med. Ludde gick ju på hackamore ett tag där, och det går han också jätte bra på!
jag trivs med det, och han trivs med det=perfekt, ingen big deal lixom.



så då kan vi köra med dagens fråga på en gång!


vilket bett går din häst bäst på, och vad trivs den med?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0