åsiktsinlägg ang. att rida utan hjälm

att rida utan hjälm tycker jag egentligen är idiotiskt.
att rida utan hjälm, ramla av och så huvudet är livsfarligt, man kan dö.

jag har aldrig ridit utan hjälm, väst, visst, det har jag ridit utan, men bara vissa tillfällen.

Det är en annan sak om man rider utan hjälm och väst när man står stilla och ska ta kort, men ändå inte, för att hästen kan bli rädd för något och man flyger av ..

enligt mig tycker jag bara att det är idioter (förlåt uttrycket) som rider utan hjälm. Fint på bilder, men idiotiskt.

sen kan jag inte fatta att på "barnprogram" , men som tex ponnyakuten. Dem ledarna där säger alltid att det är jätte viktigt att ha utrustning osv, sen när dem rider, dressyr osv, så använder inte dem det. Och tittarna då.. a, ni förstår säkert.

det är MIN åsikt, vad är DIN?



kolla, det ser underbart kul ut och mysigt,.. men tänk om hon skulle ramla av? skulle inte vara lika mysigt heller.
tjejen som rider är Ingrid från dressyrmupparna och ponnyn claudia.

 


Kommentarer
Postat av: Marie

Fyyy. Jag har ridit utan ridhjälm en gång och då snubblade hästen och vi gick omkull. Där fick jag... har aldrig ridit utan hjälm sedan dess.

2011-12-02 @ 15:04:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0