dagens ridpass... AJ

började med att gå ner vid halv 11(?)
tog in Lukett, borstade och fixade henne osv.
Sen hoppade jag upp, och kände att hon var lagom pigg, alltså framåt men lydig.
Skrittade ganska länge, sen travade jag. Sen visade jennie en rolig övning jag skulle trava egenom.
Gick jätte bra och var roligt!
sen galoperade jag på en volt, och hon kändes hur fin som helst jätte lugn.
Sen red jennie & det såg jätte bra ut! mer får hon berätta! :)

Sen släppte vi ut henne i hagen, och väntade tills Ludde hade ätit upp sitt lunchhö.
Sen hämtade vi honom,. först ville han inte gå, för han hade lite hö kvar, men det gick sen, hehe.
Fixade honom, men det fanns inte så mycket att göra eftersom att vi skulle rida barbacka.
Tränsade osv, sen hoppade jennie upp. Jennie tyckte det kändes konstigt, hihi, men det tyckte jag också :p
Ludde var pigg, men lite tjurig, men mycket var värmen & att han precis ätit.
När jennie ridit ca, 20 min?? Hoppade jag upp. Kan säga att jag INTE är van att rida barbacka, ändå har jag ridit barbacka på honom typ 4 gånger, hehe.
Skrittade 2 min, sen travade några varv på fyrkantspåret & volten, för att känna bara. Sen galoperade jag, och sa till jennie att det kändes som om jag skulle ramla av. haha, det gjorde verkligen det, skumpade som en banan xD
men allt gick bra,.......... TILLS.......jag skulle galopera på volten. eller, själva volten gick bra, allt flöt på, men när jag sakta av ville inte HAN göra det, så när han sakta av travade han JÄTTE fort, och jag gled på sida, då vart han rädd, och började springa FORT, och jag hann tänka, "fortsätter jag sitta kvar nu, kommer han börja galopera på långsidan, och jag kommer flyga in i staketet", och direkt då for hans bak upp, (backut), och sen kände jag bara smärtan i svanskotan. Kände hur HÅRT jag landade, och hur ont det gjorde.
Ludde stannade, så jennie kunde ta honom, jag ställde mig upp och visste inte om jag skulle skratta eller gråta, börja mer gråta, men kände sen att det började smått gå över.. skrattade lite då, och satte upp igen. Travade eller galopperade inget då, men inte för att jag vart rädd, utan för att jag kunde inte. hade så himla ont. skrittade istället ut lite i skogen, sen gick vi in. När vi fixade honom var det som om han sa förlåt, för han la huvet mot mig hela tiden, med öronen frammåt osv. så himla söt.!♥
släppte ut honom sen gick vi hem.
har fortfarande jätte ont i svanskotan, och rivmärken på skinkan, så gör jätte ont att böjja mig, men går nog säkert över inom nån/några dagar.
Ha det så bra!

bilder & filmer från dagen kommer så småningom, nu ska jag ut med Jennie & Elsa. Puss


pudding♥



Kommentarer
Postat av: Märta

Oj, hoppas det blir bättre, jag fick också en smäll på svanskotan när Gus kastade av mig barbacka, fast nu har det gått över heh.. ;P



sv: Tack så mycket! :D

2012-04-04 @ 19:40:35
URL: http://doomberg.blogg.se/
Postat av: Märta

sv: Haha vem vet..? ;) Nejdå!



Ah, du, bockträningen på voltigen, bekåtsving, AJ säger jag bara.. :/ xd

2012-04-05 @ 11:16:00
URL: http://doomberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0