ridpasset igår!

godmorgon!
nu får jag sitta igen, fick det igår också, men kände inte riktigt att jag orkade...sorry.
men tur ni har jennie! haha
nu ska jag börja ordentligt igen!

ridpasset igår, kändes asbra! han var jätte pigg, för jag red han först. travade över bommar, genom slalom och hoppade ett litet kryss. gud så länge sen det var.. och man känner att han suger tag i hinderna mer nu! så himla skönt!
han tar avstånden mer själv osv.
Men det skönaste var att han håller ju galoppen (oftast), man kan koncentrera sig på hindret man ska hoppa, och inte slita för att hålla galoppen lixom, hur skönt som helst!
men sen vart han lite trött då jag hoppat på liten volt, då bytte jag och jennie, jag red Lukett en liten stund och Jennie Ludde. Jennie tog några språng, och jag såg inte riktigt när hon hoppade, bara annars, men tyckte det såg jätte bra ut. Så kul att se dem nu, hha, när första gången hon red honom fick åka in till akuten..men jätte kul att se!
Lukett hade också lungnat ner sig, men var fortfarande otroligt pigg. Det kändes som om hon kunde spränga vilken sekund som helst, hah!
så man fick vara beredd. Men travade lite på volter, och gick jätte bra. dock kunde hon ha travat lite mer och lite fortfare osv, men eftersom hoon var så pigg ville jag inte riskera att hon gjorde samma sak med mig som med jennie. tänkte ta en galopp, men ville sen inte, då jag typ nyss börjat lita på henne igen, och om jag skulle galoppera kanske hon sprätte iväg, och då skulle jag inte känna mig säker igen..
ojoj vad långt det blev! kanske dags att avrunda?
slutar med 2 bilder på mig och puddig!
jag ser på bilderna, och känner nu också, att jag börjar mer kolla upp med blicken, och inte ner, bra där emmie!



Kommentarer
Postat av: sofie

vad kul att det går bra för er med hästarna :D jag hoppade med ludde idag och det gick kanon! satan i gatan vad pigg han var! bara kul det :D lukett fick ett dressyrpass, gick riktigt riktigt bra. gammel tanten slutar aldrig förvåna mig. aja, till saken nu:)

jag har som förslag att vi träffas nån helg och är alla tre i stallet. så kan jag hjälpa er lite med hur ni ska rida hästarna :) framförallt lukett. typ att jag skulle rida henne först och sen får ni rida.

så kan jag ha lite lektion för er också, om ni vill :)

bara att höra av er!

kram

2012-03-11 @ 20:16:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0