åsiktsinlägg typ!

vad tycker ni om ridskoleryttare?

ska jag säga vad jag tycker?

jo, det är så att jag tycker det är helt okej. För någonstanns måste man börja, och det är så att alla har inte råd att köpa/hyra en häst. Visst, jag tycker det är hemskt att barn och ungdommar & även vuxna nybörjare sitter och bankar hästen. Och ridlärarna inte är hårdare på det, jag tycker dem ska vara detoch verkligen säga till personen som gör det.

Jag har gått på ridskola, sen jag var typ .. 12 år tror jag. 
Och jag kunde inte rida lätt när jag började, och vad vet jag. Jag kanske var lika hemsk som alla andra och satt och bankade hästarna osv. Men jag slutade för någon månad sen.

Jag tycker det är rätt för barn och vuxna vill kanske rida, men inte har råd med egen. Men tycker ändå synd om hästarna, som får gå timme för timme varje dag.
barn som går in och klappar varje minut nästan. INTE konstigt att hästarna blir tjuriga efter en tid på ridkolorna.

MEN.
jag tycker också det är fel för dem som har egen häst som säger
- ÅH, TYCKER SÅ JÄVLA SYND OM HÄSTARNA ALLTSÅ, KÖP EGEN HÄST FÖRFAN OCH PLÅGA DEN!
stör mig så otroligt. Bara för att dem är rika och har egen häst..

jag har sett mååånga personer som setat på hästar på ridskolor och piskad och bankat och dragit i munnen på dem, men som tror att dem rider så himla bra. DÅ är det en annan sak. Men jag förstår tjejer och killar som rider på ridskola som blir ledsna över folk som klagar på dem. Dem vill ju bara lära sig lixom..

så tycker jag iallafall, vad ni tycker är en annan sak, och det vill jag veta! vad tycker ni?

barngrupp


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Fin fin blogg :)!

2011-12-12 @ 11:39:13
URL: http://superponyriders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0