presentation!

Jag heter då Emmie Strandberg, bor lite utanför lilla staden Sala, i byn Sätra Brunn.
har bott här heeela mitt liv, och trivs rätt bra här.
har 7 helsyskon, 2 föräldrar, 1 hund, och 2 skötarponnys.
jag är 14 år, fyller 15 i augusti, och börjar då efter sommaren i 9:an på skolan Ekeby som ligger i Sala.
när ni läser det här tänker ni säkert " oh shit, är hon 15?!? trodde jag inte" haha, nej, förstår det, beteer mig inte som en 15 åring ;)
jag går på voltige 1 gång i veckan, på sorf.
har gått snart 1 år! voltigen är en jätte rolig sport, och jag
som alltid velat börjat på gymnastik och hålla på med ridning, får nu
chansen att göra båda i samma sport!
tävlat ganska mycket, och för vårat lag har det gått SUPER!
(jag kör första och jennie andra)

mina skötponnys, 2 flugskimlar, med namnen Lucifer & Bolle Lukett.
Bolle Lukett, Lukett som vi brukar kalla henne, är en C-ponny, sto, flugskimmel, som är hela 26 år!
men pigg som en mört är hon, och brukar alltid vara på topp för ett ridpass! Älskar fläkt och fart, och har under sina år tävlat både hoppning,dressyr och fälttävlan! är duktig i alla gångarter, och i alla grenar! en riktig superponny som man kan lita på! aldrig varit ute på någon bana med henne, men somsagt har hennes tävlings år varit, men liiten blåbärsdressyr kan man alltid komma ut på!
Lucifer, Ludde som vi kallar honom, är en D-ponny, på 1.47 i mankhöjd, valack. Han är 10 år, och är en ponny med hjärta av guld. Vill aldrig någon illa! Han är också Luketts son! Ludde är den jag ska komma ut på tävlingar med, och har hittills bara kommit ut på en clearround på klubben jag tävlar för! men där kom vi felfritt i klasserna, och slutade på en 2:a plats! Ludde har tävlat hoppning, dressyr & fälttävlan (tror jag), och är extremt duktig i allt! dock blev han inte riden så mycket under något år, så han tappade formen och vart stilla stående. Nu rider jag, och min kompis honom, samt en jätte duktig tjej, som är ute och tävlar honom högre klasser i hoppning! samt hopptränar honom då & då för tränare!
men somsagt, Ludde, världens bästa kille!♥


kompisen jag driver denna bloggen med är min allra bästa kompis!
vi bor mitt emot varandra, så vi står varandra väldigt nära.
Det är 3 års skillnad mellan oss, men har känt varandra sen jag var 3, så spelar ingen roll,
vi är som systrar! ♥ ni som läser från & med nu, kommer få höra och se MASSA
skojjheter från oss, ni kan inte stå emot! :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0