Stallet idag

Hej!

Det var väldigt länge sedan jag var nere i stallet och red. Vi har ju tränat voltige så idag var det dags för Pudding och fru Lukett.

Min tur att rida Ludde idag. Vi hade markarbete och mamma höll lektion. Först värmde jag upp med ökningar och minskningar i skritt och trav. Halter och trav direkt från halt. Galopp med ökning och minskningar - på volter och fyrkantspåret. Sen fick Ludde vila lite och pusta medan mamma hjälpte Emmie och Lukett.

Sen hoppade jag fram på krysshinder som låg på volterna. Hoppade i galopp och det gick jättebra. Sen fick jag hoppa som V. Jag red in snett igennom i vänster galopp, hoppade krysset och böt till höger galopp. Rundade en kona och hoppade andra krysset i höger galopp och böt igen till vänster galopp. Svårt men jättekul. Gick superbra - och Puddingen skötte sig toppen. :)

Jag är suupernöjd!




Kramis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0