SORF och voltige

Hej!

Idag jar jag varit på SORF igen och hade voltige, hjälpte även till i stallet att borsta och pyssla med Akter + Emmie pysslade med Bullen.

Jag och Emmie tittade även på när mamma red och efter att hon hade ridit så tränade vi på bocken som stod utomhus. Vi lånade en sladd och hade musiken till så allt fungerade, tränade och tränade på både upphopp och programmet. Vi måste kunna upphopp och kunna hoppa så högt som möjligt så att vi kommer upp på bocken.

Tävlingen är nästa Lördag 24/4-2012 så är redan taggad. Vi ska tävla i Östhammar, ska bli super duper kul! Är nervös och pirrig men hoppas att allt kommer gå bra.

Efter att vi hade tränat på bocken utom hus fixade vi Millie så att vi kunde träna. Vi började med att göra första blocket av grundövningarna. Efter att ha gjort första blocket skulle vi träna på KÜRERNA som vi ska göra tillsammans. Vi fortsatte att träna och sen skulle vi göra knästående i skritt och svingar i galopp med ett avhopp också. Är super duper nöjd med mina svingar och även med mitt avhopp. LÄNGTAR tills tävlingen nu!



Hade ingen bild från idag på mina svingar, men här kommer en annan bild istället ! :)

Emmie får berätta om sin dag senare! :)

Kramis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0