dag 2 - presentera din häst/hästar

Ludde är en D-ponny valack, 1.46-1.47 i mankhöjd på 9 år!
Ludde började jag rida för ca 1 ½ år sen, då en nära person till mina syskon frågade mamma osv.
provridningen var amazing, fast han var segare än segast, men det tänkte ju inte jag på då.
han var bäst, och jag var överlycklig efter det. Dock var han tjock, hade INGEN kondis, och jag hade ju inte ridit så jätte länge heller. Men nu efter hjälp av personer och mycket kämpe, så går allt som på räls. dock inte bara jag som rider honom :)
Ludde har sina dagar, ena dagarna är han pigg, andra dagen behöver man inte ens försöka, han går inte ett smack. Men Ludde är riktigt duktig i hoppningen, och hopptävlar nu med en tjej som heter Sofie <---länk<---- men ska försöka komma ut snart vi med, men träna först mycket! 
Ludde har dock inte gått så himla bra i dressyren den tiden jag ridit honom, men nu har vi tränattränat & tränat, och övning ger färdighet, right? såklart inte ensam, men med hjälp utav braaa människor osv! tack!♥
 
Sen har vi Lukett som då är Luddes mamma.
Lukett är en gammal tant, på 26 eller 27 år(har inte riktigt koll) men är otroligt pigg!
Lukett är en C-ponny sto, och med energin som en barnunge på 1 år!
Lukett kan vara riktigt spännande att rida, nervös att rida, för man vet aldrig vilket humör hon är på! 
ena dagen har man noll koll och hon bara sprätter iväg och man sitter bara som en vante, men en annan dag är hon världens bästa & jobbar verkligen och man samarbetar. Hon är oftast samarbetsvillig såklart, men det finns dagar som inte är dem roliga. Lukett älskar hoppning, men också dressyr, och vi ska snart komma ut på någon clearround i både hoppning & dressyr,dock är hennes tävlingstid över, för lilla tanten. ♥
 
går på voltige gör jag också!
började för snart 1 år sen, för min klasskamrat gick, och sa att jag skulle testa!
jag & jennie testade då tillsammans, och vi båda ÄLSKADE det.
nu sattsar vi MYCKET på det, och lär oss mer & mer. 
jag och jennie vill komma långt, och då kommer vi komma långt!
startat 1 tävling på häst förra året, i skritt på DM. individuellt, och då kom jag 1:a, :)
sen 1 trähästtävling detta året, då kom vårat lag 1:a, och jag och jennie gjorde en showkur, vi föreställde kizz och tog hem vinsten där också! sen startade vi en tävling på häst i år också, som dock vart lite annorlunda, men kul var det! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0