4 timmars stalldag

Hej!!


Idag åkte jag och Emmie ner och mockade + red. Jag red Lukett och Emmie Ludde. Gick jätte bra. När vi precis skulle rida började det spöregna!!!!! haha, jag och Emmie var helt dyng sura. Vi red ut en sväng i skogen.

I morgon ska vi rida lång tur i skogen för idag så skulle Emmies mamma eller vem det var skulle ringa henne och då fick vi inte vara på hästarna.

När vi kom tillbaka från skogen var hästarna och vi helt dyngsura och smuttsiga. Så vi duschade dem med vatten och schampo :)  Efter det fick hästarna gå och äta lunch hö. Ludde fick gå till en annan hage och äta MYCKET gräs i stället för hö som Lukett fick. Vi smörjde och tvättade tränsen, vi gjorde rent våra stövlar, sopade mm.

Torkade allt och plockade in allt. Hängde schabraken (vet inte hur det stavas menmen) så att de fick torka. Cyklade hem då var klockan 14:00. Åt massor med god mat och tog en varm dusch.

Nu sitter jag här och väntar på Emmie, vi ska vara när hon är klar :)





hejdå!


Kommentarer
Postat av: sofie

vad duktiga ni är! :)

2012-06-13 @ 14:55:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0