ridskor/ridstövlar

innan jag köpte mina ridstövlar så var vi ju och kollade på dem, och då så prövade jag lite olika storlekar på stövlarna, och det var så att storleken 36 var alldeles för liten, skulle inte kunna få i socka eller så på vintern. Men storleken 38 var för stor? men då skulle jag iaf få i socka osv på vintern, tom kanske 2 xD
hahha, aja, inte för att ni bryr er, men det var egentligen inte det jag skulle säga, men iaf.
då testade jag lite olika ridskor med schaps osv, och dem var också skitsnygga, och det fanns ridskor & schaps som såg precis ut som ridstövlarna jag köpte! men har ett problem...
en sak som jag tyvärr inte kan, är att rida i ridskor & schaps.
alltså, det är lika snyggt/fult som ridstövvlar, det är inte ALLS pga det.
bara det att jag får mycket bättre fäste med ridstövlar, medan ridskor är tunnare osv.
eller visst, vissa ridskor är lite tjockare osv, men "tunna" smala ridskor går inte för mig att rida i.
antingen så åker dem rakt egenom stigbyglarna, eller så tappar jag dem. konstigt men jag kan bara inte :/
 
sånna här kan jag tyvärr inte rida i, skitsnygga, och billigare än ridstövlar, men alldeles för "tunna" för att jag skulle kunna rida i dem..
men sånna här ridskor skulle nog inte vara några problem, lite tjockare osv, kanske inte lika snygga men har man schaps osv till är det ju ingen skillnad?
(dock är sånna här ridskor också till för att ha lite i stallet osv, lite tjockare sort)
dem jag har nu ser ut såhär, ganska tunna men INTE så att jag tappar dem eller så.
dock måste jag ha ridstrumpor OCH ett par tjockare ridstrumpor för att jag ska kunna ha dem. varmt jaaaa
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0