godmorgon!

Godmorgon!
 
om en stund bär det av till sala, till polsen....vad kan jag nu ha hittat på? hah
nejdå, men vi ska fixa pass, :)
 
antar att det tar en stund. Efter det blir det att gå och kolla efter något fin till min fina vän Emma som fyller år, ska dit ikväll...käka, kolla film och bara umgås med fina vänner ♥
 

skulle egentligen rida ut med Sofie & Ludde vid 12, men hinner tyvärr nog inte hem tills dess, och sen kanske vi skulle åka & bada, månsan, såå varmt ute ju.. men vi får väl se hur det blir, om hon kan senare på eftermiddagen kan nog jag också, men eftersom hon inte bara kan cykla till stallet utan bor en bit bort, måste hon ju ha skjuss.
 
rider vi inte ut, blir det nog antingen ett dressyrpass för mig & Lukett i padocken,. red henne igår kväll, och började med att skritta runt stallet som uppv osv, och på framsidan finns det en storyta som jag böjade flytta henne, jobba henne ner i form & gjorde lite skänkelvikningar osv, och hon gick SÅ fint! 
RM:s dotter hade ridit henne dagen innan, ett riktigt dressyrpass, så det gjorde ju mycket, men man kände verkligen hur hon arbetade med hela kroppen, riktigt roligt! 
 
gick sen in i padocken & ställde iordning 2 hinder, RM var med & hjälpte lite med hindrerna.
 
övade fortfarande lite på formen & att hon skulle jobba, både i trav och galopp och det gick SUPER! 
riktigt härligt!
 
sen hade jag 1 hinder på varje långsida, som först låg på ca 50, men som sen höjdes till 60 kanske?
50 var bara kryss, så det blev lägre, sen la vi upp det till räcke på ca 60 cm :)
tänkte mer som markarbete, försökte ha bra fart mot hindrerna, och förbereda henne väl, och att vi kom rätt. 
gick suveränt, så kan inte säga mer än att jag är FULLT nöjd med gårdagens ridpass!
 
RM:s dotter & hennes kille kom ut och kollade lite också när jag red, & småhoppade lite.
och efter ridpasset sa hon såå fina & snälla saker!
hon sa att det syntes att Lukett trivdes med mig, och att Lukett såg så glad ut även fast vi jobbade på hårt,. Hon sa också att det var ett stort + att jag var så mjuk i handen, och att jag jobbade henne på rätt sätt. Verkligen roligt att höra!! :D
 
så vet inte om jag ska ta ett dressyrpass eller uteritt,,,...siktar på en mysig uteritt tillsammans eftersom att hon var så duktig igår! aja, det återstår att se!
nu har jag inte tid med er, nu blir det att fixa till sig lite, pussen
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0