Gårdagens ridpass!

igår varr det mycket stall!
 
började med att cykla ner till stallet med marie vid 3 ungefär, fixade iordning lukett osv.
började skritta fram ca 5-7 min kanske?
travade en stund men hon var seg, riktigt seg faktiskt. så la in galopp ganska direkt, och då blev hon piggare.
hoppade en 2 kombination, och ett annat hinder som inte ens har ett namn, haha!
typ mur, med ett däck i mitten, ahha, do you get it?

iaf, hoppade fram lite & kändes helt okej! 
sen började jag hoppa lite "mer" då kändes det ganska bra faktiskt, men var sånt himla konstigt väder, asvarmt men samtidigt åska osv? aja, värme ger inte så himla bra resultat i ridningen för mig, men jobbigt för hästarna också.
iaf, hoppade inte alls mycket, men var somsagt jobbigt & på slutet kändes det bra & då slutade jag :)

egentligen skulle Sofie rida Ludde, så jag skulle kolla när Marie red Owe, men Sofie hade ingen skjuss, så då red jag och Marie ut på Ludde & Owe.
red samma sväng som vi red när jag red Lukett & Marie Ludde, galopp tog vi & attans vad pigg han blir, busar rejält i galoppfattningarna, hihi, söten ♥

mycket trav, & mycket galopp, samt lite klättring på stigarna osv, riktigt roligt.
väl tillbaka igen tog jag bara några språng med Luddisen, inte alls många, och inte alls högt, men direkt när vi kom in galoperade jag och tog kombinationen & då var han skitpigg!! men efter drygt 3 min var det blahablaha,,, hehe.. aja, kändes riktigt bra ändå och slutade efter ca 7 minuter i padocken!
mös med honom & släppte ut honom i gräshagen vid vägen så han fick äta lite gräs!
sen skulle Marie rida Cilla, så började jag ta undan hinder osv, svettiggggt.

kollade sen när hon red & gud vad Cilla är duktig, verkligen!
dem gick över bommar & hoppade ett litet kryss faktiskt, kom i galopp osv, gick asbra! :D
 
man får hoppas på att det inte dröjjer allt för länge innan man kan börja smårida också ;)
 

inga bilder från igår, menmen :)
 
från en uteritt i våras, eller typ sent på vintern! elsa som rider! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0