dagen, 1/7-2012

började med att äta frukost, sedan ringde jag Elsa!
hon hade precis vaknat så hon skulle fixa iordning sig osv, tuuur, för jag skulle städa upp innan hon kom sa pappa! haha
 
när hon kom satte vi oss framför datorn ett tag, eller ganska länge faktiskt och åt godis, hehe
 
sen så bytte jag om, och sen stack vi till elsa & hon bytte om. Pratade lite med Edvin (Elsas Kusin)
och haha, vad sööt han är alltså! 
 
cyklade vidare till "elsas" stall, och där skulle hon fixa iordning Mizette. Det är hennes medryttar häst!
då kommer Sara in & frågar om jag ville rida Hedwig också, och såklart man inte tackar NEJ! 
haha, och gud så liten ponnyn är! en B-ponny, men känns och ser ut som en shettis! såå söt!
 
när vi var klara så red vi ut, vi red runt asplund, alltså runt våran by osv, gick SUPER bra!
gick sen in i padocken & galopperade och jobbade dem lite.
sist jag red Hedwig så var hon sååå stel, och gick inte att jobba med.
nu var hon mycket mjukare, men inte helt villig att arbeta. var pigg iaf!! och galoperade gjorde hon mer än gärna!! haha
 
när vi var klara med hästarna gick vi vidare mot "mitt" stall, där jag skulle rida Lukett ett litet pass.
hämtade Lukett & fixade iordning henne.
gick sen ut i padocken och började skritta igång.
kände att hon var pigg, så gjorde volter osv. efter ca 5 min så travade jag igång henne,och hon var såå mycket mjukare idag än vad hon var igår! 
efter ca 10 min trav galopperade jag! gick suveränt och hon var mycket finare idag än vad hon var igår somsagt!
ökade mycket på långsidorna och fasen vad roligt hon tyckte det var, hon racade iväg en gång, och jag var verkligen tvungen att ta tag i henne för att hon skulle stanna, haha!
efter det så tog vi in henne och jag smörjde mina stövlar osv, sen cyklade vi hem.
sen har jag bara tråkat sen dess, och idag kommer Jennie hem, men Elsa åker bort 1 vecka! :(
aja, världens bästa Jennie kommer iaf! :)
 
tänkte köra så här, att får jag 3 kommentarer, lägger jag upp en bildbomb från dagen idag!
annars gör jag inte det, sorry, erat val :)
 
smakprov..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0