stallet igår!

hejsan hoppsan!

var till stallet igår, och pysslade med hästarna.
hade egentligen tänkt rida, tänkte först på vägarna, eftersom att han hopptränade igår, men det hann bli mörkt, sen så tänkte jag rida i padocken,men det var stenhårt, så gjorde aldrig det.
tog ialla fall in Ludde & Cilla, och borstade båda ganska noga medans dem åt lite grann.
Sen borstade jag egenom Luddes svans, och tog lite med en svamp eftersom att han var lite lerig.
Sen slängde jag på täcket och lät honom vara en stund.
Sen gick jag till Cilla och borstade egenom henne. Hon var snäll och nyfiken.
Sen lät jag henne vara.

Sen gick jag till Ludde igen, och försökte lära honom puss, men han förstod inte riktigt, så fick bara en slemmig puss. haha, aja, slemmig puss är nästan lika dant som puss..
sen försökte jag lära Cilla det också, men hon bara naffsade, så hon gick tugga på min vante istället xD
hon tyckte det var roligare så!
sen gick jag bara in en stund till Lukett, borstade inte egenom henne, hann aldrig.
men mös lite och sa hejdå.

mamma kom och hämtade mig och åkte hem och fotade, blev ganska fina bilder enligt mig. Ni kan få nån bild när jag inte har några andra bilder att lägga in :)

aja, hare gött!


Lukett kan redan puss ! hhihi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0