Gårdagens ridpass!

Red Ludde igår, och jennie hade skrivit lite om varför. Jag är lite rädd, men jag tänker inte skämmas av det. Lukett är en raketbomb, som gärna vill springa fort osv, och som gärna hittar på något busigt. Och sist jag red henne var hon vääldigt pigg..därför. Jag förklarar lite mer om det eftersom att Jennie bara skrev kort att jag var rädd för att rida henne, och det kändes lite att ni skulle missförstå..jag kan rida henne, men ville hellre rida Ludde om jag säger så, FÖR att jag är lite skrajjsen... ah, hoppas ni förstår det jag ville komma fram till.

Red ialla fall Ludde igår som sagt, och det gick jätte bra tycker jag! skrittade ganska länge, mjukade upp honom och gjorde massa volter, 8:or osv. Sen travade jag, först ökade jag på långsidorna, sen saktare på kortsidorna osv. Sedan lite mer lydnad, från trav till skritt, från skritt till trav osv! gick jätte bra, och han var pigg!
sedan började jag göra åttor, och satt ner i traven då & då, och vissa stunder gick han jätte fint. Och jag tänkte verkligen på att sträcka på mig, och det kändes mycket bättre då ialla fall!
För jennie såg det jätte bra ut! Lukett såg lugn och fin ut!
idag är det min tur att rida Lukett ialla fall! riktigt taggad ändå! ska bli kul, känner det nu alltså! hon har ju blivit riden ganska mycket nu ju.
Men det blir bara mycket skritt, och lite trav ! :)) ska nog gå bra sörru! :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0