Dagens ridpass Lukette

Hej!

Idag har jag varit nere och ridit Lukette. Gick asbra. Var inte ett dugg nervös utan hoppade upp och började skritta henne direkt i paddocken. Behövde inte ledas för jag kände mig lugn helt enkelt. :) Är suuuperstolt över mig själv :)

Skrittade några varv på lång tygel, sen började jag mjuka upp henne i skritten med volter, halter och ökningar och minskningar i skritt.

Därefter fick vi jobba på en stor volt i trav. Öka och miska traven och öka och minska volten. Hon gick jättefint då :) Jobbade länge i båda varven.

jag är jättenöjd med dagens lektion och längtar tills nästa gång :)



Var så härligt vi cyklade ner och gjorde ordning hästarna ute :)  vååååååår !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0