svar på kommentar :)

Stina:) om ridpasssss länge sen:
Märkte att Ludde inte ville söka sig neråt och om han inte gör det så arbetar han inte lika bra och tappar muskler i rygg och bakben istället för att stärka sig.
Om du vill ha tips på hur du kan göra så först så är backträning(klättra i backar) väldigt bra för musklerna men det måste göras i skritt eller långsam trav.
Och vill du få han att söka sig mer neråt så kan du börja lirka med tyglarna men samtidigt driva. Och det kan bli lite svårt med hjälptygeln så det är nog bäst att försöka utan.
Lycka till! hoppas att mina tips hjälper dig lite!!
Svar: ja, han har ganska svårt, men blir bara bättre & bättre! tänkte bara berätta lite, att det är en annan tjej, som rider honom ganska mycket, och hon har ridit längre än mig & Jennie, så hon kan få ner honom på tygeln, även om det tar ett tag och är svårt. Men jag & jennie kämpar med Ludde, och kan även vi få honom att jobba bra, och att Sofie brukar gå med honom till "gropen" som det heter, och träna honom i backar osv :) Just den dan fick vi rida både med & utan graman för att både känna hur vi själva rider honom, och hur han går när han går i riktig form eller vad man ska säga! (: Men tack för dina tips, och vi kämpar med honom ;)

Kommentarer
Postat av: Stina:)

Vet, min ponny rids av både mig och mina 2 småsystrar och det är nästan bara med mig hon går ner och arbetar men lycka till och kul att ni tränar på det! låter som en perfekt träning för en riktigt bra början!!

2012-04-26 @ 21:02:47
URL: http://stinalarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0