min dag!

hejsan på er!

nu kollar jag på " så mycket bättre ", ganska bra.

tänkte berätta lite om dagen idag.!

åkte ner till stallet så att jag var där till klockan 10 ungefär, gjorde iordning henne, och hon var JÄTTE kelig, snuttan!
ialla fall, red fram jätte länge i skrittt, mjukade upp henne och gjorde massa volter och åttor osv.
sen kom jag fram i trav, hon travade på jättte bra och var jätte pigg :)
efter 10 min trav kanske, så skrittade jag lite, sen släppte jag stigbyglarna, och travade övningen som jennie la ut.
OCH HON VAR JÄTTE FIN! sökte sig neråt och jobbade jätte bra med ryggen. Gick på tygelen och kändes jätte bra!
sen efter det så tog jag lite galopp, hon var pigg och lyssnade bra!

så jag kan säga att denna rid"lektionen" var väldigt lyckad!

sen efter det så kollade jag till Ludde lite grann, sen drog jag över till kompisen.
hon bor brevid så jag stack direkt :)
jag var med henne, fikade lite, sen red vi.
Hon red sin Donne, jag red lilla b-ponnyn Hedwig och Sara red nya hästen Olle!
och GUUUD, Hedwig var som en shettis, har ju ridit Ludde och Lukett mycket, så det var STOOOR skillnad :p
aja, hon var inte så pigg, och ville inte jobba så bra, men hon har ju inte nå bra kondition eftersom att hon bara går på helgerna .. men, hon var svettig efter och det betydde att hon kämpat ändå :)

sen var jag med henne, höll på och pysslade osv, sen stack jag hem!
duschade och bytte om, sminkade mig och fixade, sen stack vi till mormor.
hade en mysig kväll, och är trött nu och ska snart sova hade jag tänkt. eller ialla fall kolla film :)

det var min dag! morgondagen består av kompis, och voltige!
hästarna tror jag får vila, eftersom att vi rider på måndag, då dem brukar vila.

vi återkommer! kram!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0