Lukett då! :D

Hejsan!


Idag har jag varit nere vid stallet, jag har ridit Lukett. Emmie red Ludde längst vägen :)

Det som var het pirrigt i magen och roligt men ändå helt magiskt var att Lukett började GALOPPERA OCH BUSA - egentligen inget märkvärdigt men eftesom Lukett varit sjuk och så :D Jo, vi skulle öka på långsidan och minska på kortsidan. Nästa gång skulle vi göra det igen och då kastade sig Lukett i galopp och sparkade bakut i ren sprallighet. Hon fick hon för sig att kasta sig åt sidan och sparka bakut. Vi berättade för Ros - Marie men hon var inte alls arg eller rädd utan hon sa bara att det var på tiden :D
Undrar vad mamma kommer säga när hon kommer hem?

Ros - Marie sa att vi skulle börja trava mer nästa gång jag/ Emmie rider henne för att hon är inte riktigt van vid att galoppera än. Hon sa att jag skulle testa att trava fortare för varje gång jag rider tillslut kommer hon att vara kry igen. :)

Emmie sa att hon skulle filmat men hon hann eller tänkte inte på det :)

Tack!! <3


Hej då!

Ha en bra kväll!

vet att ni har sätt den här bilden förut men jag har inga bilder just nu :(




Kommentarer
Postat av: Mamsen

Kul att Lukett blir starkare och starkare. (och kul med en glad och busig häst)



Det är en härlig 26-åring.

2011-10-28 @ 08:23:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0