FRÅGA!



/ Jennie

Kommentarer
Postat av: Tränaren

Har två värstingar.

1. Den för var på min första hopptävling. Jag hade tjatat mig till att få tävla ridskolans shettis på en Regional tävlig (Lätt D). Vi hade tränat - si så där - men inte hoppat något annat än bommar. På tävlingen hade de en mur med och lillplutten blev jätterädd och rusade åt sidan och under staketet. Jag rakades av och blev hängade på staketet - hästen sprang till stallet. Jag var ursinnig.



2. Föll av Marlenes häst "Rossen" då jag red i padocken där Ludde står. Dundrade i backen efter en ganska rejäl oxer och slog i ryggen. Fick en stor puckel på ryggen efteråt, som sådan tur är gick ner efter någon dag. DÅÅ blev jag riktigt rädd faktiskt!



Inser jag har fler fall - men då lessnar ni och vill inte höra. Jag har åkt av ett flertal gånger :(

2011-10-19 @ 08:11:44
Postat av: Alexandra.o

Jag var ute och red men Amanda. hästen jag red hade inte blivit varken riden elr körd på över en månad så han var ganska pigg. vi kom fram till ett ställe där vägen typ delade sig och det kom en bil bakifrån som hästen Amanda red på blev lite rädd för och Digger som jag red blev bara lite stuttsig men då kom det en bil på vägen bakom busken som vi inte var beredda på. Digger slänger sig om i 140 och jag hannar snett men hänger kvar i tygeln och så bang går tygeln av och jag ramlade ner på marken från ungefär 165cm ner. slog i svanskotan och skarpade upp hela högra armen. Kul att ni startat en blogg rolig att läsa:)

2011-10-19 @ 10:23:36
Postat av: emmieochjennie

Tack så mycket för era historier och tack för att ni tycker det är kul att läsa våran blogg :)



/tjejryttarna <3

2011-10-19 @ 17:42:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0