loggar gjorda, och längtar efter ponnyn .♥

nu har jag gjort massa loggar så, lite noggrannare nu, och lite finare, :)

ja, ni ser väl att dem har ändrats när dem kommer upp :)



är i skolan, och bara längtar till efter skolan, då ska jag ner till ponnysarna!!

men vet inte riktigt vad jag ska göra med ludde, kanske bara dressyr, eller lite över bommar :)

ska kanske lägga två bommar, och träna lite över, och få han i rätt avstånd, det har han lite svårt med, eller så är det jag som har det xD

aja, vi får se :)

inte så hårt passa iallafall .


bild i repris jag vet. -.-




Kommentarer
Postat av: Ridläraren tipsar

Hej!



Tips på träning som är bra för Ludde och kul:

Värm upp som vanligt i skritt, trav och lite galopp. Böj och rid 8:or - som du brukar.



Övergångar: Skritt (och trav) till galopp. Sikta in dig på ett märke - där ska du göra halt, från galoppen (och gärna exakt där du tänkt dig). Skritt igen och ny galopp. Det gör honom vaken och allert.



Mycket galopper (stå i lätt sist och fräs på lite - buuusa och peppa honom så det blir kul) - bra för konditionen. Galoppera ca 4 varv hela banana - skritta och varva ner - och så 4 varv igen. Repitera flera gånger.



Skritten emellan är viktig - då blir det intervallträning som gör att han jobbar upp konditionen snabbare.



Annars är ju bommar och småsprång allti kul - men det är ju lite jobb att bygga och bygga bort.



//Marie



2011-11-14 @ 13:42:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0